Drie generaties bewoners van Admiral House op het platteland van Suffolk, Engeland worden gevolgd.
familie, family
The butterfly room
Lucinda Riley
Macmillan, 2019
9781529014990

Posy is 70 jaar oud en woont in Admiral House op het platteland van Suffolk. Ze groeide er op en was gelukkig met haar vader, met wie ze de liefde voor de natuur deelde en vlinders ving. De oorlog breekt uit en haar vader sneuvelt. De 7-jarige Posy gaat bij haar oma in Cornwall wonen en haar moeder in het buitenland. Door terugblikken volgen we Posy’s leven -de schooltijd, de studie plantkunde, een verbroken verloving en het huwelijk met de vroeg gestorven Jonny, met wie ze twee zonen, Sam en Nick, kreeg. Het huis wordt haar te groot en te kostbaar. Met pijn in haar hart besluit ze het te verkopen aan Sam, die er een appartementengebouw van wil maken. Dit stuit op veel verzet van Nick. Dan keert Freddie, een verloren liefde, in haar leven terug. Hij draagt al jaren een duister geheim met zich mee. Een zelfstandig te lezen familiesaga over drie generaties van de bestseller auteur. In makkelijk, boeiend proza beleven de overtuigende personages hartverscheurende momenten over ontrouw, v…Lees verder

Over Lucinda Riley

Lucinda Riley, pseudoniem van Lucinda Edmonds (Lisburn, 16 februari 1966 – Drumbeg, 11 juni 2021) was een Noord-Iers schrijfster van historische fictie en een actrice. In 2016 kocht de Italiaanse filmproducent Raffaella De Laurentiis de televisierechten van haar zeven romans uit de serie De Zeven Zussen.

Leven

Lucinda Riley, die dramaturgie studeerde, had in haar jeugd een carrière als theater- en televisieactrice. Ze had veel gereisd, vooral in het Verre Oosten. Na op 22-jarige leeftijd aan klierkoorts te hebben geleden, begon ze te schrijven en publiceerde haar eerste roman twee jaar later. Riley schreef haar eerste acht romans, waarmee ze in 1992 begon, onder haar geboortenaam Lucinda Edmonds. Daarna gebruikte ze het pseudoniem Lucinda Riley. Vanaf 2013 schreef ze aan de serie De Zeven Zussen. Van deze reeks zijn er wereldwijd al zo'n 30 miljoen verkocht.

Lucinda Riley woonde, met haar man en vijf kind…Lees verder op Wikipedia