David Hewson
Ans Van der Graaff David Orthel
The garden of angels
Amsterdam: Boekerij, copyright 2021
383 p.
9789022592595 (paperback)

In het heden overhandigt een stervende Paolo zijn kleinzoon Nico gefaseerd zijn neergepende levensverhaal. Nico ontdekt dat in 1943 zijn grootvader als 18-jarige twee voortvluchtige Joden, Mika en Vanni, verborg en welke gevolgen dat had. Een vlot geschreven, boeiende en bedachtzame historisch geïnspireerde roman die zeer authentiek aanvoelt. Met Paolo zet de schrijver een interessant personage neer dat je graag wilt volgen. Omdat de sfeer zo authentiek is, voelt de switch naar de stukken in het heden bijna als een inbreuk. Deze lezen bovendien vaak als een lesje voor de lezer die nog niet helemaal mee is met alle onthullingen. De geheimen van Paolo zijn behoorlijk voorspelbaar, net als het einde van het verhaal. Wel een absolute aanrader voor liefhebbers van historisch geïnspireerde spannende romans. De Britse auteur (1953) is bekend van onder meer zijn misdaadromans met de Amsterdamse rechercheur Pieter Vos in de hoofdrol.

Over David Hewson

CC-BY-SA-3.0 - Foto van/door Mark Bothwell (Bodsham at en.wikipedia)

David Hewson (9 januari 1953) is een Brits schrijver van misdaad- en mysterieboeken. Zijn series van moderne misdaad spelen zich af in Rome, met in de hoofdrol detective Nic Costa. Het eerste deel was getiteld A Season for the Dead en werd tot dusver gevolgd door tien sequels.

Hewson verliet zijn school op zijn zeventiende en werkte voor een plaatselijke krant in het noorden van Engeland. Later werd hij verslaggever voor The Times en redacteur bij The Independent. Hij was lid van het International Thriller Writers Inc tot 2009. In 2011 werd Hewson gevraagd de 'novelisation' te schrijven van de populaire Deense dramaserie The Killing.

Boeken

• 1986 - Shanghai Thunder
  • 1995 - Semana Santa (ook bekend onder de titel Death in Seville)