Chris Ryan 1961-
Marieke Van Muijden Jan Van den Berg
Head hunters
Amsterdam: Boekerij, © 2021
347 p.
9789022593554 (paperback)

Danny Black, SAS militair, wordt naar Afghanistan gestuurd om deel te nemen aan een geheime missie. Het doel is de liquidatie van kopstukken van de taliban. Binnen de groep waarin Danny werkt zijn problemen. De leider en Danny zijn vijanden van elkaar. Na een missie wordt Danny van verraad beschuldigd. Gewond en alleen moet hij zijn onschuld proberen te bewijzen en zijn tegenstanders zien uit te schakelen. In een zinderende slotscène komt alles uiteindelijk goed. Deze thriller is spannend vanaf het eerste hoofdstuk. Hoewel de personen in het verhaal niet meer dan stereotypen zijn en de afloop vooraf bekend is, leest men dit boek toch met veel genoegen. De dialogen en acties wisselen elkaar af en de gedetailleerde beschrijvingen maken het verhaal meer geloofwaardig. De afloop van het verhaal is een spannende, zeer bevredigende climax. Liefhebbers van een spannende thriller zullen met dit boek zeker aan hun trekken kunnen komen. Deel in een reeks rond Danny Black.

Over Chris Ryan

Chris Ryan (1961, Rowlands Gill) was een Britse soldaat en is tegenwoordig schrijver. De naam Chris Ryan is een pseudoniem van Colin Armstrong. In 1984 trad hij toe tot de Special Air Service (SAS). Ryan was lid van het team Bravo Two Zero dat tijdens de Eerste Golfoorlog achter vijandelijke linies operaties uitvoerde. Ryan is de enige soldaat van het acht man tellende team die uit Irak wist te ontsnappen naar neutraal gebied. Ryan legde 200 mijl (ong. 322 km) te voet af, terwijl hij achtervolgd werd door Iraakse soldaten. Drie andere leden van het team hebben de missie niet overleefd en de overige vier leden, onder wie teamleider Andy McNab zijn gevangengenomen en gemarteld.
Later zijn deze vier weer vrijgelaten, en teruggebracht naar Engeland. Chris Ryan heeft voor zijn acties tijdens de missie de Military Medal ontvangen.

Na zijn vertrek uit de SAS heeft Ryan een aantal boeken geschreven, waaronder The One That Got Away (De achtste man). In dit b…Lees verder op Wikipedia